Wednesday, September 06, 2006


باران می بارد
نگاه آسمانی گل ها ، پنجره روشن ، در بسته ، چشمان خیس من روی برگ های سبز درخت کهن اقاقیای باغچه همسایه ، خودخواهی حاکمان قدرت ، تقه های بلند پستچی بر در ، هیاهوی باد لابلای خوشه های تمشک روی پرچین خانه ، رویش دوباره من ، فراری ها، دوشنبه ها ، خستگی روزانه ، زنگ تلفن ، رز قرمز باغچه ، جسمی ناتوان ، اندیشه ای فراخور مصلحت ، از دست دادن ها ، سه شنبه ها
گفتگویی خاموش؛
غم ندیدن خانه ، فراموشی پرواز آخر درنا ، پرداخت هفتگی پول آب، برق ، گاز ، تلفن ، تلویزیون ، مالیات ، بیمه و قسط ، نوای محزون سه تار ، لذت دیدار چشمانی عاشق ، صدای جوجه پرستوهای مشتاق پرواز زیر شیروانی ، سنگ صبور بودن ، امید رویش پیچک نیلوفر تازه کاشته شده از دل خاک ، پیگیری همیشگی اخبار ایران و جهان ، دیدن هر روزه ساقه نورس بنفشه های جوان ، غرور و تواضعی دروغین؛
خنده ای کمرنگ ، پختن و روفتن و شستن ، جسد های افتاده بر خاک ، پارک سبز و بزرگ شهر، ساختمان های مدرن ، چهارشنبه ها ، حسرت در آغوش کشیدن هر آنکه دوستش می داری ، باز شدن چشمان خواب آلود کودک دلبند ، قطره اشکی از روی دلتنگی سالیان رفته ، زباله ها، گذران لحظه ها و دقایق زندگی ، گذشت شنبه ها ، سکوت ، فروشگاهها و اجناس نو و رنگین ، زندانی ها ، خانه های تاریک و قدیمی ، نگاه های سرد و تهی ، لبخندی مصنوعی ، هویت های مخفی ، خواندن ترانه ای؛
یاد آوری دوستان ، پنجشنبه ها ، ترس و اوهام ، انتظار خبری از ایران ، ، پرداختی های عقب افتاده ، خرابه ها ، جمعه ها، دل تسلائی ، رفتن ، قهقهه بلند من ، شمعهای خاموش گورستان ، پرواز دسته جمعی کلاغ ها ، یکشنبه های فراری ، خرید هفتگی ، عکس های وطن، زمزمهً شعری ؛
هنوز باران می بارد

35 Comments:

Anonymous habib said...

گذری بر ایام هفته
مارو هم همسفر کرده بودی.... زیبا بود همراه دلتنگیهایت

Thursday, September 07, 2006  
Anonymous Anonymous said...

همسفر با تو راهی سرای دلتنگیت شدم . گوئی از احساس من و از غم من گفتی . از مرگ در این غربت می ترسم .
شهربانو

Friday, September 08, 2006  
Anonymous Anonymous said...

آب ميخواهم سرابم ميدهند ... عشق ميخواهم عذابم ميدهند
سلام گرامی
دير است ولی شادی و شعف حضورم در اينجا بی وصف
رخصت

Saturday, September 09, 2006  
Anonymous Anonymous said...

آب ميخواهم سرابم ميدهند ... عشق ميخواهم عذابم ميدهند
سلام گرامی
دير است ولی شادی و شعف حضورم در اينجا بی وصف
رخصت

Saturday, September 09, 2006  
Anonymous فرشید said...

آب ميخواهم سرابم ميدهند ... عشق ميخواهم عذابم ميدهند
سلام گرامی
دير است ولی شادی و شعف حضورم در اينجا بی وصف
رخصت

Saturday, September 09, 2006  
Anonymous Anonymous said...

فروغ جان از لطف و محبتی که به من و نوشته هایم داری ازت تشکر می کنم .
شهربانو

Saturday, September 09, 2006  
Anonymous سعيد said...

سلام خانومي
شما به من خيلي لطف دارين
خيلي بيشتر از انچه من هستم
البته يك نگاه زيبا همه چيز رو زيبا ميبينه
و در نگاه محبوب تو من و دلنوشته هام زيبا به نظر ميايند
من اون چيزي رو كه در دلم ميگذره مينويسم
اما نوشته هاي تو انقدر زيبا و عميقند كه من هر كدوم رو چند بار ميخونم
مرسي كه منو مشمول لطفت قرار ميدي
فدات شم
منتظرتم

Sunday, September 10, 2006  
Anonymous سعيد said...

یک پنجره برای دیدن
یک پنجره برای شنیدن
یک پنجره که مثل حلقه چاهی
درانتهای خود به قلب زمین می رسد
و باز می شود بسوی وسعت این مهربانی
مکرر آبی رنگ
یک پنجره که دست های کوچک
تنهایی را
از بخشش شبانه ی عطر ستاره های کریم
سرشار می کند
و
می شود از آنجا خورشید را به غربت گل های شمعدانی مهمان کرد
یک پنجره برای من کافیست



اين شعر رو از تو وبلاگ خودت كش رفتم تا تقديمت كنم
مثل كسي كه از تو بلوار گل ميكنه تا تقديم به بهترين دوستش كنه

من چون چيزي از خودم نداشتم از خودت قرض گرفتم
از من بپذير

هميشه خوبي خوبتر از اون چيزي كه فكرشو ميكني

Sunday, September 10, 2006  
Anonymous ربل said...

ممنونم که به وبلاگم سر مي زنيد، نوشته هاي پر احساسي داريد.

Monday, September 11, 2006  
Anonymous نرگس شقایق قاصدک said...

فروغ گلم
سپاس از همه ی محبت هات
همیشه دوستت دارم
در پناه مهر باشی عزیز دل

Monday, September 11, 2006  
Anonymous تمساح said...

مجموعه زندگی ...مانند یادگاریهای روی تاغچه که بعد از مدتی فراموشی غبار می گیرند...دستمال کشیدنشان تنها غبار را می روبد...اما بوی نا مربوط به این یادگاریهای معصوم نیست مربوط به اتاق است...حتی بوی ماگلونیا هم در این نای ناراست مشمئز کننده میشود...این روزها خیلی به پیری فکر میکنم...خنده داره؟ در سی و دو سالگی از پیری بترسم؟..مسترسم سر پیری هم همینطور سر به هوا...احساساتی...هواس پرت و شلخته باشم...اونوقت میگن پیر شد خرفت شد...نمیدونن که من همیشه همینطور بودم!!!! یاهو

Tuesday, September 12, 2006  
Anonymous حميدرضا سليماني said...

زندگي

Wednesday, September 13, 2006  
Anonymous پويا said...

سلام فروغ جان
ديشب تهران اولين باران پاييزي رو روي تنش حس كرد. خواستم بگم اينجا هم باران ميبارد...
كم پيدايي خانم؟
خوشحال ميشم بازم بياي سراغ نداي آسمان.
در پناه صاحب آسمان و زمين باشي

Monday, September 18, 2006  
Anonymous brida said...

نزدیکت میام که گرمم کنی...که ذوب بشم،که دورم کنی،که لبریزم کنی...از اعتماد... از زندگی،

Monday, September 18, 2006  
Anonymous Shadmehr Lover said...

سلام مهربان...باران می‌بارد امشب، دلم غم دارد امشب / آرام جان خسته، ره می‌سپارد امشب / اين کلام آخرينت، برده ميل زندگی را از سر من / گفته‌ای شايد بيايی، از سفر اما نمی‌شه باور / رفتنت را کرده باور، التماسم را ببين در اين نگاهم / زير باران گريه کردم، بلکه باران شويد از جانم گناهم///منم آپ كردم قربان شما تا بعد(گل)

Monday, September 18, 2006  
Anonymous Shadmehr Lover said...

سلام...پيشايش فرا رسيدن ماه مبارک رمضان را به شما و همه دوستدارن وبتون تبريک عرض می کنم.تا بعد

Wednesday, September 20, 2006  
Anonymous سعيد said...

سلام عزيزم
قربونت برم كه اينقده به من لطف داري
من اگه دوستايي مثل تو نداشتم كه تا حالا صد بار مرده بودم
قربونت برم چرا اپ نكردي
نكنه گرفتاري
كارا تو بگو من انجام بدم
منتظرتم و اپ
بيا بازم
باشه

Wednesday, September 20, 2006  
Anonymous pariya said...

چقدر قشنگ بو د كاريكلماتوره ديگه نه؟ ساده و روان بود

Thursday, September 21, 2006  
Anonymous حبیب said...

سلام. فروغ خانوم آپ نمیکنی؟؟؟؟

Thursday, September 21, 2006  
Anonymous سعيد said...

سلام خانومي
قربونت برم
اپ هم نكني من ميام سراغت
چون خودتو دوست دارم
چون خوبي
لااقل برا من خوبي
فدات شم
فدات

Friday, September 22, 2006  
Anonymous بانو اینویزیبل said...

باران می بارد و لبخندش شسته میشود! محو نمی شود اما کم رنگ ....

Friday, September 22, 2006  
Blogger فروغ said...

Hi

My new web address:
http://goldenmountains.blogspot.com
see u soon all
Thank's a lot

Friday, September 22, 2006  
Anonymous heni said...

v in ghame nahfote dar kalame to .... delam barat tang shode forgham !:X

Friday, September 22, 2006  
Anonymous نرگس شقایق قاصدک said...

فروغ نازنینم
منزل نو مبارک
ممنونم از همه محبت هات
همیشه دوستت دارم
تولد مهر و پاییز مبارک
در پناه مهر باشی عزیزم
__ توی وبلاگ جدیدت نتونستم کامنت بگذارم __

Saturday, September 23, 2006  
Anonymous habib said...

سلام. فروغ جان تو وبلاگ جدیدت نمیشه پیام بذارم. اصلا بیا بلاگفا اینطوری بهتره...

Saturday, September 23, 2006  
Anonymous Shadmehr Lover said...

سلام مهربان...من آپ کردم اگه وقت کردی یه سر بزن.تا بعد

Tuesday, September 26, 2006  
Anonymous کبوتر بال شکسته (پری ( said...

............a$$...............s$
............f$$$'............s$$
............s$$$³´.......,..s$$³
..........h$$$$³.......s$'...$$³
.........i$$$$$.......s$³....³$
.....$...n$$$$$s.....s$³.....³,
....s$...'³$$$$$$@...$$$
....$$....³$$$$$$4...³$$s
...³$.....³$$$$$$$u..s$$$....s´
...`$$.....³$$$$$$$.$$$$...s³
....³$$s....³$$$$$$s$$$³..s$'
.....³$$s....$$$$$s$$$$'..s$$
..`s...$$$$...s$$$$$$$$³..s$$³..s
...$$.s$$$$..s$$$$$$$$$$$$$$³..s$
.s$.s$$$$s$$$$$$$$$$$$$$$$.s$$
..s$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$³
.s$$$ssss$$$$$$$$$$$$$ssss$$$$$´
$$s§§§§§§§§§s$$$$$$s§§§§§§§§§s$,
³§§§§§§§§§§§§§§s$s§§§§§§§§§§§§§s
³§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§
..§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§³
..³§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§³
...³§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§³
.....³§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§³
.......³§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§³
...........³§§§§§§§§§§§§§§§³
..............³§§§§§§§§§§§³
...................³§§§§§³
......................³§³


تا حالا شده به ستاره های توی آسمون کویری فکر کنی



آسمون مهتابی که هزاران هزار ستاره توش چشمک میزنه



ستاره ها با هر چشمکشون انگار می خوان یه چیزی رو بهت بگن

Wednesday, September 27, 2006  
Anonymous سوسن جعفری said...

هنوز باران می بارد

Friday, April 27, 2007  
Anonymous Anonymous said...

ایمان بیاوریم به آغاز فصل گرم...

Sunday, June 17, 2007  
Anonymous Anonymous said...

ایمان بیاوریم به آغاز فصل گرم...

www.arashabdi.com

Sunday, June 17, 2007  
Anonymous باران said...

نازنین فروغم سلام
خوشحالم که باز م خوانمت دلم برای کلماتت یک ذره شده بود خودت را که از ما دریغ کردی....دوستت می دارم غنچه لطیفت را ببوس

Wednesday, June 20, 2007  
Anonymous Anonymous said...

سلام فروغ گلم
نمیدونم تو خاطر قشنگت چیزی از من به یاد داری یا نه!اما من هنوزم لطافت مهربونیهات ارام بخش ذهن تاریکمه
خیلی وقته ندیدمت
اما حالا برگشتم
و دوباره اوای شیرین قلبتو میشنوم
خوشحالم

Thursday, March 06, 2008  
Anonymous Anonymous said...

salam foroghe golam sale no mobarak omidvaram hamishe shad sabz bahari o pore parvaneye arezoye kal bashi mami khargoshe doste ghadimie to

Wednesday, April 02, 2008  
Anonymous نرگس بابایی said...

درود فروغ مهربانم
دلتنگتم
هر جا هستی شاد و پیروز و برقرار باشی

Sunday, December 20, 2009  
Anonymous فرشید مست و خراب said...

رخصت

سلام برتو یار قدیمی


شکست و ریخت و به باد داد مرا
چنانکه گویی هرگز کسی نزاد مرا!
مرا به خاک سپردی و آمدی و گذشت.
تکان نخورد در این بیکرانه آب از آب.
همان تکاپو
آن گیرو دار
آن تکرار
همان زمانه
که هرگز نخواست شاد مرا!

در پناه مهر

Tuesday, January 18, 2011  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home